Eesti Pangaliit

Swedbanki mobiiliapp: Küsi ja saada raha funktsionaalsus

Swedbanki mobiiliapp: Küsi ja saada raha funktsionaalsus

2015.aastal tõi Swedbank oma mobiilipanka uue lihtsa lahenduse raha saatmiseks ja küsimiseks. See on uus, kiire ja lihtne viis raha saata ja seda saab teha ilma paroolideta. Uut lahendust saavad kliendid kasutada näiteks ühise kingi rahakogumise jaoks, restoraniarve jagamiseks või näiteks küsida sõbralt tagasi unustatud laenusummat. Mobiilipangas vali saaja, sisesta summa, kinnita makse nupuvajutusega. Lihtne!

Miks on uus lahendus klientidele hea?
Oma rahaasjade ajamine on igale inimesele väga tähtis ja isiklik tegevus. Statistika näitab, et enamik makseid, mis eraisikud omavahel teevad, on pigem väikesed. Seni pidi selleks internetipanka sisse logima ja tegema sealt ülekande ja selle koodiga kinnitama. Kõik see võttis aega ja oli väiksemate (mitme korraga) maksete puhul aeganõudev. Nüüd uue lahendusega on see lihtne - „Saada raha“ on lihtsa makse tegemise võimalus ilma sisse logimata ja ilma täiendava kinnituskoodita. „Küsi raha“ on raha küsimine SMSi/e-maili/FB messengeri vms funktsionaalsuse kaudu, mis edastab saajale kõik küsija andmed (sh makselingi) ülekande tegemiseks, piisab vaid summa sisestamisest ja maksja valimisest oma telefoniraamatust. Kui maksja on Swedbanki klient, kel mobiilis lihtne makse aktiveeritud, siis on ülekande tegemine eriti mugav.

Kui ülekanne on alla 30 euro ja raha läheb saajale, kellele olete raha ka varem kandnud, siis pole enam tarvis sisse logida ega makset koodiga kinnitada. Nii saab makse tehtud kolm korda kiiremini ja lihtsamalt.

Kui turvaline see on?
Lihtsate maksete turvalisus tuleneb sellest, et makseid ei saa teha uutele saajatele. Seega ei saa näiteks telefoni juhuslikult leidnud inimene teie raha meelevaldselt endale kanda. Makseid saab teha vaid saajatele, kellele olete varasemalt ülekandeid teinud või kui olete seadistanud määratud makse. Samuti on lihtsale maksele seatud summalimiidid.

Kampaania ja selle tulemused
Uue lihtsa makse promomiseks viis pank läbi kampaania, mille idee tugines väga inimlikule consumer insight’ile, et iga makse taga on alati inimene, kellel on nimi mitte abstraktne pank ükskõik millise logoga. Pank on infrastruktuur, mis võimaldab raha liikumist. Inimesi kõnetab see, mis on nende jaoks personaalne ja nimi on inimese personaalsuse absoluutne väljendus.

Kampaania eesmärk oli 12 000 liitumist „Küsi raha“ ja „Saada raha“ teenusega. Tulemuseks oli kokku 20 000 lepingut ehk 8000 lepingut rohkem. Seega kampaania ületas eesmärki 66%.

Kui kampaania välisel perioodil on kuu keskmine Swedbanki mobiilipanga unikaalsete sisselogimiste arv 75 600, siis kampaania ajal oli see 91 500. Seega kasvas mobiilipanga aktiivsete kasutajate hulk 20% võrra.

Kampaania järgselt mõõdetud mobiilipanga NPS on 70 ehk 70% Swedbanki klientidest soovitab oma sõbrale-tuttavale Swedbanki mobiilipanka.

Kirgi küttis kampaania sotsiaalmeedias ka seepärast, et alguses küsiti meestelt ja saadeti naistele raha ning pärast vastupidi. Tegelikkuses oli tegu kampaania esimese lainega, millele järgnes ka teine laine ning sooline võrdõiguslikkus oli tagatud. See aga tekitas arutelu nii mõneski Facebooki foorumis ja Facebooki wallil.

TEHNILINE POOL:

Kui palju saab küsida ja kui palju see maksab?
• Ühe sõnumiga saab küsida maksimaalselt 500 eurot
• Raha küsimine e-mailiga on tasuta
• Raha küsimisel SMS’ga tasute vastavalt oma operaatori hinnakirjale

Kuidas raha küsida?
1. Sisestage rakenduse avalehele soovitud summa kuni 500 EUR
2. Valige konto millele raha ootate ja soovi korral lisage selgitus
3. Valige kuidas sõnum maksjale saadetakse (e-mail, SMS vms)
4. Valige või sisestage maksja (sõnumi saaja) kontaktinfo
5. Saatke sõnum ja makselink
6. Samade andmetega makset võib küsida uuesti ka teistelt

Kuidas aktiveerida?
1. Uuendage Swedbanki rakendus Apple’i või Google’i rakendustepoest
2. Logige sisse Mobiil-ID, paroolikaardi või PIN-kalkulaatoriga
3. ja aktiveerige makse küsimine rakenduse seadetes

Toimeta turvaliselt!
• Kaitske oma telefoni või tahvelarvutit ekraanilukuga
• Hoidke oma seadmel silma peal, kui annate seda teistele kasutada
• Kui telefon kaob või varastatakse, siis kustutage seotud seade internetipangas või lukustage see oma mobiilsideoperaatori kaudu
• Kontrollige regulaarselt oma tehtud makseid

Mis on kiired ja lihtsad ülekanded?
Kui ülekanne on alla 30 euro ja raha läheb saajale, kellele olete raha ka varem kandnud, siis pole enam tarvis sisse logida ega koodikaardiga makset kinnitada. Nii saab makse tehtud kolm korda kiiremini ja lihtsamalt.

Täpsemalt saab paroolidega kinnitamata teha makseid kui:
• saaja on salvestatud määratud maksete hulka või
• saaja on 20 sagedasema makse saaja hulgas viimasel 3 kuul või
• tegu on oma kontode vahelise kandega.
Kui soovite kellelegi lihtsaid ja kiireid makseid teha, siis on kõige mugavam lisada vastav makse määratud maksete hulka. Seda saab teha mobiilipangas peale tavalise makse sooritamist või internetipangas.

Limiidid
Maksetele kehtivad tehingu ja kuulimiidid:
• tehingulimiit kuni 30 eurot
• igas kalendrikuus või limiidi nullimiseni kehtib maksimumlimiit 150 eurot
• limiidi nullimine toimub kuu vahetusega või limiidi täitumisel sisse logides ja sooritades makse täisautentimisega
• oma kontode vahelistele tehingutele kuu ja tehingulimiidid ei kehti
Tehingulimiiti ja kuulimiiti saab seadistada väiksemaks, vastavalt vajadustele.
Kõikidele maksetele kehtivad internetipanga maksete üldised limiidid ja tingimused, sealhulgas maksete hinnad.

Alustamine ja seadistamine
Lihtsate ja kiirete maksete tegemiseks on tarvis see võimalus oma mobiiltelefonis aktiveerida. Lihtsate maksete kasutamise eeldus on, et telefon on kaitstud klahvilukuga ning hoiate seda sattumast võõrastesse kätesse!
Androidiga telefonidel leiab aktiveerimise avades Swedbanki rakenduse avalehel seadistused → personaalsed seaded → lihtne makse.
Iphone kasutajad leiavad Swedbanki rakenduse avalehelt uue ikooni „teenuste seaded“.
Samas kohas saab nii teenuse aktiveerida kui seadistada limiite.
Turvalisus
Lihtsate maksete turvalisus tuleneb sellest, et makseid ei saa teha uutele saajatele. Seega ei saa näiteks telefoni juhuslikult leidnud inimene teie raha meelevaldselt endale kanda. Makseid saab teha vaid saajatele, kellele olete varasemalt ülekandeid teinud või kui olete seadistanud määratud makse.
Enne teenuse aktiveerimist tasub läbi mõelda kas kasutate oma telefoni turvaliselt:
• teil on aktiveeritud numbriline klahvilukk
• te ei jäta oma telefoni järelevalveta
Tehingu ja kuulimiitide maksimumsummad (30 ja 150 eurot) ei pruugi vastata teie vajadustele, seega soovitame need läbi mõelda ja seadistada endale sobivalt.
Kui juhtute telefoni kaotama või soovite muul põhjusel teenuse kasutamise peatada, siis saab seda teha nii mobiilist kui siinsamas lehel internetipangas.

Lisainformatsioon:
Küsi raha - https://www.swedbank.ee/private/d2d/mobile/mobile#Tab1
Saada raha (lihtne makse) - https://www.swedbank.ee/private/d2d/mobile/mobile#Tab2

Projektijuht: Rimvydas Motiejūnas
Swedbanki mobiilipanga äpp, Baltikumiülene lahendus