Innovatsioonipreemia 2017

Pangaliit tunnustab pankade saavutusi innovaatiliste teenuste pakkumisel ja klientide teenindamisel ning väärtustab kõrgelt arendustööd ka pankade tagatubades ja töökorralduses, mis ei pruugi kliendile esmapilgul välja paista.

2017.a. Pangaliidu innovatsioonipreemia konkursil said kandideerida nii uued lahendused klienditeeninduses, uuenduslikud tooted ja teenused panganduse eri valdkondades kui ka organisatsiooni-, protsessi-, turundus- jms innovatsioon.

Innovatsioonipreemia pälvis LHV palgamakse lahendus. Võitja kuulutati välja Eesti Pangaliidu 25. sünnipäeval

LHV ning Maksu- ja Tolliameti koostöös arendatud palgamakse lahenduse abil saavad ettevõtjad tasuda töötajate palgad, deklareerida tööjõumaksud ja need ka ühes kanalis tasuda.  

Vt lähemalt: Pressiteade: Pangaliidu innovatsioonipreemia pälvis LHV palgamakse lahendus

Konkursil osalesid:

LHV: Palgamakse

Palgamakse on uut tüüpi makselahendus ettevõtetele töötajatele tehtavate väljamaksete tegemiseks. LHV ja Maksu- ja Tolliameti (MTA) koostöös on arendatud lahendus, millega ettevõtja saab tasuda töötajate palgad, deklareerida tööjõumaksud ja need ka tasuda korraga ühes kanalis – LHV internetipangas. Lahendus kujutab endast innovatsiooni nii palgamaksete tegemisel kui ka maksude deklareerimisel. Palgamakse teenus avati LHV klientideni aprillis 2017.

LHV: Eesti esimene viipemakse terviklahendus

2016. aastal tutvustati Eesti pangaklientidele uut viipemaksevõimalusega pangakaarti. LHV oli esimene, kes tõi turule tervikliku viipemakse paketi – augustis 2016. alustas viipemakse võimalusega pangakaartide väljastamist, vahetas esimesena kaupmeeste makseterminalid viipemaksevõimalustega terminalide vastu ning pakkus ka maailmas ainulaadset kontaktivaba kaardikasutust sularahaautomaatide kasutamisel.

Nordea: Koodirakendus

Nordea tõi 2016.a esimese Eestis tegutseva pangana turule nutitelefonidele mõeldud koodirakenduse ja digivõtme asendamaks seniseid madala turvalisusega koodikaarte.

SEB: Videonõustamine

SEB alustas 2016. klientidele videonõustamise võimaluse pakkumist. Kliendid saavad nüüd kodupanga poole pöörduda olenemata nende enda või pangakontorite asukohast. Esmalt tehti teenus kättesaadavaks  ärikliendile osana konto avamise protsessist. 2017. aasta märtsist pakutakse eraisikust klientidele terviknõustamist videosilla vahedusel.

Swedbank: Nutiterminal

Mais 2016 tõi Swedbank esimesena Baltikumis Eesti, Läti ja Leedu turule uued väikesemõõdulised makseterminalid – nutiterminalid. Nutiterminali on juhtmevabalt ühendatud nutitelefoni või tahvelarvutiga ja nii saab kaardimakseid vastu võtta sõltumata ajast ja asukohast. Näiteks korstnapühkija katusel või istikute müüja Türi lillelaadal.