Swedbank mobiilsed viipemaksed

Alates 18.09 on Swedbanki klientidel võimalik kasutada uue mobiiliäpi esmaversiooni Swedbank 2019 Eestis, mille saab alla laadida Google Play ja App Store äpi- poodidest. Esimesena Eestis pakub rakendus uue kasutajakogemuse ja värske kujunduse kõrval ka täiesti uut võimalust teha mobiilseid viipemakseid (Apple´i seatud tehnoloogiliste piirangute tõttu saab viipemakseid esialgu kasutada ainult Androidi telefoniga).

Mobiilsete viipemaksete teostamisekstuleb poes oma telefoniga vaid terminali puudutada, just nagu kaardiga tehtavate viipemaksete puhul.

Viipemaksete populaarsuse kasv ning inimeste digiharjumuste muutumine annavad aluse eeldada, et üsna pea muutuvad mobiilsed viipemaksed sama populaarseks nagu kaardimaksedki. Kontaktivaba tehnoloogia on tegelikult kaartidele kättesaadav juba mitu aastat, kuid nüüd on mitme teguri koosmõjul tekkimas uusi lahendusi, kuidas kliendid saavad makseid teha.

Kui suur on ettevõtte kulude kokkuhoid või tootlikkuse ja lisaväärtuse kasv tänu uuendusele?

  • Uue äpi loomisel kaasasime kliente juba lahenduse arengufaasis ja sellest on võitnu nii pank kui ka kliendid. Rakenduse beetaversiooni väljatulekust alates on üle 1700 inimese jaganud meile kommentaare ja soovitusi, mis on enamasti positiivsed. Kliendid hindavad seda, et me neid kaasame ning meile on see oluline, sest siis saame luua klientidele lahendusi, mis on neile mugavad ja huvipakkuvad.

Milline on mõõdetav tagasiside teenuse hea vastuvõtu kohta ning milline on uuenduse kättesaadavus Eesti eri piirkondades?

  • Mobiiliäpi esmaversiooni saab kasutada asukohast olenemata, sealhulgas ka rahvusvaheliselt.
  • Mobiilseid viipemakseid saab teha kõikides müügi- ja teeninduskohtades, kus saab viipega maksta. Tänaseks toetavad viipemakseid ca 85% makseterminalidest .
  • Mobiilsete viipemaksete võimalus on klientide hulgas populaarne, lahendust kasutab Balti riikides umbes 27 000 klienti.

Milline on uuenduse konkurentsieelis ning konkurentsivõimelisus võrreldes konkureerivate ja samalaadsete uuendustega.

Swedbank pakub Eestis esimesena oma klientidele võimalust teha mobiilseid viipemakseid!

Märkus: Mobiilsete viipemaksete võimalust saab hetkel kasutada vaid Androidi operatsioonisüsteemiga nutiseadmetes, kuna Apple’i tooted toetavad praegu ainult Apple Pay funktsiooni, mis ei ole veel Balti riikides kättesaadav. Loodame varsti pakkuda Swedbanki klientidele mobiilseid viipemakseid ka iOS platvormil.

Kui suur on uuenduse ajaline edumaa konkurentidega võrreldes ning millised on uuenduse elujõulisuse eeldused?

Viipemaksed on kindlasti ka pangandusmaailma tulevik. Klientide soov on maksta lihtsalt ja turvaliselt ning selliseid võimalusi tuleb järjest juurde ning pangana soovime pakkuda viipemaksete võimalust erinevatele seadmetele, mida meie kliendid kasutavad. 

Elujõulisuse eelduseks on väga mugav ja lihtne UX/kasutajakogemus. Lahendus kasutab olemasolevat infrastruktuuri, kus nii (makse teostaja ning makse vastuvõtja) kasutaja/klient kui ka kaupmees ei pea midagi ekstra tegema.

Milline on uuenduse rahvusvaheline konkurentsivõime ja kasutajamugavus?

Swedbanki lahendus vastab kõikidele kaasaegsetele standartidele antud valdkonnas.

Milline on uuenduse positiivne mõju Eesti ühiskonnale?

Swedbank soovib olla digimaailmas suunanäitajaks. Meie kliendid hindavad mugavaid digilahendusi, mis võimaldavad ka igapäevatoimingute teostamisel aega kokku hoida- viipemaksed on kindlasti üks lahendustest, mis pakub klientidele kiiret lahendust ning head kliendikogemust oma rahaasjadega toimetamisel.

Projekimeeskond: Leonids Malgins, Siim Kinks, Rait Maltsaar, Priit Vain, Aleksei Gussarov, Hannes Aulik, Povilas Kulvietis, Inga Želve, Nadežda Mihnjan